عالان بازار فولاد بر این باورند که اران چینی در پی کیفیت های خاصی از زغال سنگ هستند بطوری که حاظرند برای تأمین آن قیمت های بالاتری بپردازند. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، واردات سنگ آهن در چین روندی صعودی دارد چراکه پس از خارج شدن قطارهای شرکت معدنی پی اچ پی بیلیتون نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه در بازار نقدی بیشتر شده است.

فعالان حوزه فولاد اظهار داشتند که درخواست سنگ آهن فاین استرالیا بالاست، از این رو برخی از مصرف کنندگان نهایی در عرضه سنگ آهن مورد نیاز خود با کمبود مواجه شده اند. موجودی سنگ آهن در بنادر چین حدود ۱۴۳ میلیون تن است که نسبت به هفته قبل افت داشته است. آمارها حاکی از آن است که ماه گذشته واردات سنگ آهن چین در پایین ترین سطح ۴ ماه اخیر قرار گرفته است که افت ۴ درصدی نسبت به ماه سپتامبر داشته است. از ژانویه تا اکتبر نیز ۸۹۱ میلیون تن سنگ آهن وارد چین شده که ۲ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل کاهش داشته است.

البته باید به این امر اشاره کرد که میانگین قیمت ماهانه سنگ آهن وارداتی به چین ۷ درصد رشد داشته است. این در شرایطی است که آمارها نشان می دهد صادرات محصولات فولادی چین در اکتبر سال جاری ۸ درصد افت ماهانه داشته است. این افت صادرات نشان از کاهش درخواست های اران خارجی دارد که همین امر موجب شده تا حتی صادرات محصولات ورق فولادی چین افت شدیدی داشته باشد چراکه در این بین قیمت های رقابتی روسیه و ترکیه نیز موجب شده تا ورق های صادراتی چین به رکود برسد.

این آشفتگی ها نشان می دهد که بازار فولاد چین نیز دچار سردرگمی شده است و فعالان آن بیشتر به سمت و سوی زغال سنگ های با کیفیت هستند.

 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


آهن پرایس داشته ,قیمت ,نسبت ,نشان ,درصد ,پرایس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سایت زئولیت اصفهان خادمیاران حرم رضوی استان فارس وب سایت شخصی رضا سوری 3mu5ic دانلود تحقیق ღرویای یخیღ آب شیرین کن دکتر محمدطاهر رجبی - فوق تخصص جراحی پلاستیک چشم